Skip to main content

බිංගන්තලාව සාගලපුර වෑයම - පළමු අදියර

මීට පෙර මා සඳහන් කළ පරිදි නුවර එළිය දිස්ත්‍රික්කයෙ දුෂ්කර පාසලක් වන බිංගන්තලාව සාගලපුර පාසලට පරිගණක ලබා දිමේ වැයමේ මූලික අදියර සාර්තක කරගැනීමට 2014 ජනවාරි 6දින හැකි විය.



ඉතා චාම්ව සරලව දෙමාපියන්ද සහබාගි වූ රැස්විමකදි මෙම වැඩසටහන නිළ වශයෙන් ක්‍රියාත්මක විය.






මම මේ ඊළඟට කියනවචන ටික හොදින් කියවන්න. මේක ජාති බේදයක් ඇති කරන්න කියන දෙයක් නෙමෙ

"සාගලපුර පාසල දෙමළ වතු වලින් වටවුන පාසලක්. ඒ පාසලේ සිට සිංහල බසින් ඉගේනීම කරන්න මේ දරුවන්ට යන්න තිබෙන අනෙක් පාසල තිබේනනෙ කිලෝ මිටර් 30කටත් දුරින්. හිතන්න අපි ඉන්න පැති වල කිලෝ මිටර් 30ක් තුළ පාසල් කොපමණ තිබෙන වාද කියල.
වටේ තියෙන දමිළ මාධ්‍ය පාසල් හරහා සිංහල ප්‍රධාන භාශාක් ලෙස මේ දරුවන්ට ඉගෙන ගන්න අවස්තාවක් තිබුනනම් මීට වඩා පහසුකම් ඔවුන්ට ලැබීමට අවස්ථාව තිබෙන්න පුලුවන්."




ඉතින් ඉහත කාරණාව වගේම පාසලේ ඉන්නෙ ඉතා සීමිත ගුරු පිරිසක්, ඒවගේම ඔවුන් කිසිම කෙනෙක් ගමේ අය නෙමෙ, ඉතා දුර බැහැර සිට එන්නෙ. ගොඩක් අය තමන්ගෙ සීමාවාසික කාලයෙන් පසු පාසලේ රැදෙවි කියල හිතන්න අමාරුයි.

ඉතින් මේ වගේ ගුරුවරු සීමිත පාසලකට ළමුන්ට ස්වන් අධ්‍යාපනයක යෙදීමට හන්තාන ලිනක්ස් සමඟ ලැබෙන අධ්‍යාපනික මෘදුකාංග ඉතා ප්‍රයෝජනතව් වනු නොඅනුමානයි.


පහල විඩියෝ අනුව ඔබට තෙරෙයි දෙවැනි වසරෙ ඉන්න මේ දුවට තමන්ගෙ පාසලට ලැබුන දේ කුමක්ද කියල කියන්න තවම තෙරුනෙ නැති වුනාට ඔවුන්ට උදැසන රැස්විමෙදි නම් අමූතු අත් දැකීමක් ලබපු බව.








එවගේම මේක One man show නෙමෙ!


මේ සඳහා මුදලින් දායකත්වය දුන් මිතුරන්:

හර්ෂණ වීරසිංහ
ජීවන් සූරියආරච්චි
ලක්ෂාන් පෙරේරා
තිස්ස දොඩංගොඩ
බන්දුල රණතුංග
ඉෂාන් ලියනගේ
ප්‍රසන්න සිසිකැලුම්
ප්‍රවීන් ඉන්ද්‍රණාම
කල්ප පැතුම්
(නමක් නැතිව දායකත්වය දුන් අයෙක් සිටි)


මෙම මුදල් එක් රැස්කර ගැනීමට වසරක කාලයක් ගත වූ අතර මේ වන විට පාසලට English as a life skill ව්‍යාපෘතියෙන් පරිගණකයක් සහ මල්ටිමිඩියා ප්‍රොජෙක්ටර් එකක් ලැබි ඇත. මේ නිසා පාසලට දැන් පරිගණක 3ක් සහ මල්ටිමිඩියා ප්‍රොජෙක්ටර් එකක් තිබෙනව.

මෙම කාර්යය සාර්තක කරගැණීමට සහාය වූ අතුල හේරත්, සමන් හේරත් ගුරු දෙපල සහ මධ්‍යම පලාත් අධ්‍යාපන කාර්යාලයේ තොරතුරු තාක්ෂණ සහ සැලසුම් අංශ ප්‍රධාන උපාලි චන්ද්‍ර කුමාර මහතා ඇතුලු සැමටත් චලපනේ අධ්‍යාපන කලාප අධ්‍යක්ෂ ඒ.බි. ගංගොඩ මහතාටත් ස්තුතිය පුදකර සිටිමි.



මෙම කර්තව්‍ය සඳහා තවමත් ඔබට දායක වීමට හැකියාවක් ඇත. ප්‍රධාන අංගය වන්නෙ පාසල් සිසුන්ට සහ ගුරුවරුන්ට අප විසින් මාසිකව සිදු කිරීමට නියමිත පුහුණු වැඩසටහන් සඳහා ඔබේ දායකත්වය ලබා දීමයි.

මූලිකව ඉගැන්වීමට තිබෙන්නෙ...
Open Source based Educational Tools
GIMP
LibreOffice


ඒ සඳහා සහාය වීමට ඇති අය සිටී නම් කරුණාකර දන්වන්න.




ස්තුතියි!

පාසලට යද්දි වගේම පාසලට ගියත් ඒ වටේටම පෙන්නෙ සුදන්දර පරිසරයක්. මේ කෙටි විඩියෝවෙන් ඔබට පෙනෙවි ඒ සුන්දරත්වය.. නමුත් ඔවුන්ට පරිසරය මෙන්ම වූ සුන්දර අනාගතයක් ලැබෙන වනම් කොච්චර හොද ඳ?



පාසලේ කියවිමේ කාමරයට නම් මගේ හිත ගියා...



 

ඉතින් මේ එක් පාසලක් විතරයි, තවත් මේ වගේ ගොඩක් පාසල් තියෙන අපේ රටේ.

Comments

  1. සාගලපුර විද්‍යාලයේ දරුවන්වෙනුවෙන් කරනලද මේ මහඟු සත්කාර්ය සඳහා සහභාගිවූ සැමට බොහොම පින් !!!. ඒ වගේම මෙම පරිගණක දරුවන්ගේ ඉගෙනුම් ඉගැන්වීම් ක්‍රියාවලිය සඳහා උපරිම අයුරින් භාවිතයට ගැනීමට ගුරුභවතුන් යොමුවීම,මෙම පරිගණක ලබාදීමට සහභාගිවූ සැමට කරන කෘත ගුණ සැලකීමකි. !

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

පරිගණක ආශ්‍රීත ව්‍යාපාර ලියාපදිංචියෙදි පොලිස් රිපෝර්ට් සහ හැක් කිරීමට ලියාපදිංචි වීම

පසුගිය දවසක මගේ මිතුරෙක්ට මෙන්න මේ අත්දැකීම විදගන්න ලැබුනා. 2018 දෙසැම්බර් මස ව්‍යාපාර ලියාපදිංචියක් සඳහා ඉදිරිපත් කළ අයදුම්පතට එච්ච දේ දැනගන්ට ඔහු ප්‍රාදේශීය ලේකම් කාර්යයාලයට ගිය විට අදාල අයදුම්පත යළි අතට ගන්නා සේවකයින් යුහුසුලුව කටයුතු කරන්නට ගන්නව. ඒ අතරෙදි මෙන්න මෙහෙම කතාවක් අවසානෙදි ඇහෙනව.. දැනට මෙරට අපණයන ආදායමින් සැලකිය යුතු මුදලක් ලැබෙන්නේ මෘදුකාංග සහ තොරතුරු තාක්ෂණ සේවා අපනයනය හරහා. මුදලින් ඇමරිකාණු ඩොලර් මිලියන 1000 කට අසාන්න අගයක් 2017 වසරෙදි තිබුනා. අපිට තව දුරටත් ගෘහසේවිකාවන්ගෙන් ලැබෙන විදේශ විනිමයෙන් හෝ සම්ප් ‍ රදායික අපණයන හරහා විදේශ විනිමය ගොඩ නගන්න බැ. ඒ නිසා රජයටත්, රජයේ සේවයේ ඉන්න ඉහළ නිළධාරින්ටත් තොරතුරු තාක්ෂණය හරහා ලබා ගත හැකි විදේශ විනිමය සහ එය වැඩි දියුණු කරගත හැකි ක් ‍ රමවේදයන් ගැන හිතන්න වෙනව. අපි මැණිකක් අපණයනය කරද්දි ලබන විදෙශ විනිමය සහ එක් ගෘහ සේවිකාවක් මෙරටට එවන මුදල සසදලා බලමු. මසකට එක් ගෘහ සේවිකාවක් මෙරටට එනව මුදල ඉතාම සුලු මුදලක් එක් මැණික් ගලක් සමඟ සැසදුවොත්. නමුත් මෙරටින් බැහැරව සේවය කරන ලක්‍ෂ ගණනක් වන ගෘහසේවික

වේදනාත්මක නිහඬ බව

අපි ගොඩක් වෙලාවට නිස්කලන්ක, නිහඬ පරිසරයකට ආදරය කරනව. ඒ අත්දැකීම යළි යළිත් විදගන්න තරම් පෙරේත කමක් දක්වනව. නමුත් සමහර නිහඬ අවස්ථා ඉතාම වේදනාකාරයි. ඊයේ (2020 මාර්තු 14) රාත්‍රියේ  නින්දට ගිය පසු වරින් වර තාත්තව ඇහැරවන්න බැලුවේ, ඔහුට අවශ්‍ය බෙහෙත් සහ මුත්‍ර කිරීමට ඇවැසිදැයි පිරික්සීමටයි. වෙනදා "තාත්තේ චූ කරන්න ඔනද?" ඇසු විට "හා" කියා ප්‍රතිචාර දක්වන ඔහු ඊයේ රාත්‍රිය පුරාවට කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොදක්වා නින්දේම සිටියා. අලුයම 3ටත් එලෙසමයි. අද උදේ දෙගිඩියාවෙන් මෙන් අවදි කළ පසුත් ඔහුගෙන් සුපුරුදු ලෙස "සුබ උදැසනක්" ප්‍රතිචාරයක් ලැබුනේ නැ. ඔව් දවසම තාත්ත ගොලුයි. ඉදහිට අසන ප්‍රශ්නයකට හිස සලයි. මගේ ජිවිතේටම තාත්ත කතා නොකර සිටි පලමු දවස අද. මේ වේදනාව වචනවලට පෙරලන්න දන්න කෙනෙක් ඉන්නවද මම නම් දන්නේ නැ. තාත්ත ඉස්සරහා එයාගේ ඇස් දිහා බලන් කිසිම දෙයක් නොවු විදියට තොර තෝංචියක් නැතිව කියෙව්වට අදත් මගේ බත් එකෙ කදුලු. අද මේ පිංතුරේ මතක් වුන නිසා අන්තර්ජාලේන් හොයල ගත්තා. මේ පිංතුරේ ඇත්තටම වෙන්නේ දියණියක් (අර්ධ වශයෙන් අංශභාගයට පත්) ඇගේ පියාට ඇවිදීමට සහාය වෙන පිංතූරයක

හැමිල්ටෝනියන් මග

  හැමිල්ටෝනියන් මග/පෙත (Hamiltonian Path) එකක් කියන්නේ එක් ශ්‍රීර්ෂයක් මත එක් වරක් පමණක් ගමන් කරන යම්කිසි මඟපෙන්වීමක් සහිතව හෝ රහිත රේඛා සටහනක්, ගමන් මඟක්. හැමිල්ටෝනියන් චක්‍රය (Hamiltonian cycle) කියන්නේ, චක්‍රයක් වන හැමිල්ටෝනියන් මගක්. ප්‍රස්තාරයක එවැනි මගක් සහ චක්‍රයක් ඇතැයි තහවුරු කර ගැණීම  Hamiltonian path problem - හැමිල්ටෝනියන් මාර්ග ගැටලුව ලෙස හදුන්වයි. මේ ගැටලුව NP-Complete ගැටලුවක් වේ. හැමිල්ටෝනියන් මග සහ චක්‍රය අයර්ලන්ත ජාතික ගණිතඥයකු වන Sir William Rowan Hamilton (1805–1865) වෙනුවෙන් මෙය නම් කරලා තියෙනව.  1856 දි මොහු icosian game නැමැති ගණිතමය ක්‍රීඩාව නිමවනව. ඇත්තටම ඔහුගේ දායකත්වය භොතික විද්‍යාවට ඉතා වැදගත් සේ සලකනව. විද්‍යුත් චුම්බකනය (electromagnetism) වැනි ශාස්ත්‍රීය ක්ෂේත්‍ර න්‍යායන් (classical field theories) ගේ නවතම අධ්‍යනයන් සහ කොන්ටම් යාන්ත්‍රකය (quantum mechanics) සංවර්ධනයට මොහු විසින් හැමිල්ටෝනියානු යාන්ත්‍රකය ( Hamiltonian mechanics) මූලික වෙනව.   වැරදි තොරතුරක් ඇත්නම් නිවැරදි කිරීමට කාරුණික වන්න.  ඉතින් මේ සටහන ලියන්න හිතු