මෙම ලිපිය සකසන මා බෞද්ධයෙකු බව පළමුවෙන්ම පවසා සිටිමි.
දැන් කාලේ ගොඩක් නගරවල තිබෙන දැන් වීම් නම් අසවල් පන්සලේ රන්වැට සඳහා පිංවතුන් ආධාර කරන ලෙසයි. නැත්නම් ආසියාවේ දිගම/විශාලම පිළිමයට ආදාර දෙන ලෙසයි. (මේ වගේ එකක් දුම්රියෙන් යන විට මග්ගොන හරියෙත් තියෙනවා)
ඇත්තටම සාමාන්ය ශාඛ මෙන් බෝ ගසටත් ස්වභාවික සම්පත් හැරෙන්නට මෙවැනි අමුතුම සත්කාර අවශ්ය ද?
විශේෂයෙන් හිසට සෙවනක් කුසට අහරක් නැති අය සිටින මෙරටේ ගසක් වටේ මෙවැනි වැටක් ගහන්න ඇයි මෙලෙස වියදම් කරන්නේ?
ගසේ ආරක්ෂාවට නම් මම හිතන්නේ කම්බි වැටක් තරම් තවත් දෙයක් නැ.
තෘෂ්ණාව නැති කරන්න කියලා හැම පෝය දිනකදීම යකඩ කටින් කියවන අපේ ගමේ පොඩි හාමුදුරුවන්ගේ ජංගම දුරකතනය ලගදි හොරු අරන්. :D
මම හිතන්නේ බුදුන් දෙසු දහමේ සිට අපේ හාමුදුරුවෝ හොරාට මෛත්රි කරන්න ඇති නේද?
පිස්සුද මේ හාමුදුරුවෝ පන්සල වටේ තාප්පය ගහන්න ගිහින් අල්ලපු වැටේ මනුස්සයට විරුද්ධව පොලිසි ගියා..
(මා දන්න කාලයක සිට ඒ ගෙදර වැසියන් යන්න එන්න ගියේ ඒ පාරෙන්...)
දෙයියනේ පන්සලට තාප්පයක් මොකටැ..
ඔය කියන හොරා ආවෙත් තාප්පේ ගැහුවම හැබැයි.
හරි නම් පන්සල් වලින් ගිහියන්ගේ අපහසුකම් වලට සහනයක් දෙන්න ඔනා. දැන් ඇත්තටම පන්සලේ අපහසු කම් වලට ගිහියන් සහනය දෙනවා. ටයිල් නැති සිමෙන්ති පොලවේ වෙසෙන ගිහියන් පන්සලේ ටයිල් ඇතිරීමට ආදාර දෙනවා.
දෙන්න සල්ලි තියෙනවා නම් නැති කෙනෙක්ට ගෙයක් හදලා දෙන්න. ඇයි බැරි?
අන්ය ආගම් වලට හරවනවා කියලා අපි කැගැහුවට අපේ පන්සල් වලින් අර ආගමට යන අයට මොනවද උනේ?
දැන් පන්සල් අතර තියෙන්නේ තරගයක්.. එකකට එක්ක නොදෙවෙනි වෙන්න සරසන එක..
ඔවා ගැණු අයගේ වැඩ.. අල්ලපු ගෙදරට වඩා තමන්ගේ ගෙදර ලස්සනට සැරසීම.
ඇත්තටම මේ කාරණාව වරක් ගමේ පන්සලේ බෝධි පූජාවකට වැඩම කළ ස්වාමින් වහන්සේ නමක් කිව්වා ගමටම ඇහෙන්න. සාදු! සාදු!
2007 වසරේ ඉංදියාවේ මුම්බායිහි 100,000 දෙනා බුද්ධාගමට හැරවීමක් සිදු උනා..
ඒ අඩු කුලයේ අයව බුද්ධාගමේදි/ බුද්ධ දර්ශනයට අනුව කුලය නිසා වෙනස් කමකට ලක් නොවන නිසා.
එත් අපේ රටේ තවම නිකාය බේදය තියෙනවා නේද?
ඇත්තටම දේශපාලකයින්ට කඩේ යන එකත් අතඇරලා හාමුදුරුවන්ට තමන්ට නියමිත වැඩ කරගෙන ඉන්න බැරිද?
තවදෙයක්.. ගිහියන් අරපරිස්සමින් විදුලි පාවිච්චිකර ඉතුරු කළත් පන්සලේ දේවාලයේ පැය 24 විදුලි සඳහා මුදල් දෙනවා....
ඇත්තටම මේ වෙන්නේ සද්ධාව පිටින් දමා ගසා කැමක්ද? මොකද ඔය කියන තැන් වල පැය 24ක විදුලිය භාවිතයක් නැ.
නමුත් විදුලිය තියා බොන්න පැන් බිදක් වත් නොමැතිව පන්සලේ සිල්වත්ව වෙසෙන ස්වාමින් වහන්සේලා මෙරටේ නැත්තා නොවේ!
දැන් කාලේ ගොඩක් නගරවල තිබෙන දැන් වීම් නම් අසවල් පන්සලේ රන්වැට සඳහා පිංවතුන් ආධාර කරන ලෙසයි. නැත්නම් ආසියාවේ දිගම/විශාලම පිළිමයට ආදාර දෙන ලෙසයි. (මේ වගේ එකක් දුම්රියෙන් යන විට මග්ගොන හරියෙත් තියෙනවා)
ඇත්තටම සාමාන්ය ශාඛ මෙන් බෝ ගසටත් ස්වභාවික සම්පත් හැරෙන්නට මෙවැනි අමුතුම සත්කාර අවශ්ය ද?
විශේෂයෙන් හිසට සෙවනක් කුසට අහරක් නැති අය සිටින මෙරටේ ගසක් වටේ මෙවැනි වැටක් ගහන්න ඇයි මෙලෙස වියදම් කරන්නේ?
ගසේ ආරක්ෂාවට නම් මම හිතන්නේ කම්බි වැටක් තරම් තවත් දෙයක් නැ.
තෘෂ්ණාව නැති කරන්න කියලා හැම පෝය දිනකදීම යකඩ කටින් කියවන අපේ ගමේ පොඩි හාමුදුරුවන්ගේ ජංගම දුරකතනය ලගදි හොරු අරන්. :D
මම හිතන්නේ බුදුන් දෙසු දහමේ සිට අපේ හාමුදුරුවෝ හොරාට මෛත්රි කරන්න ඇති නේද?
පිස්සුද මේ හාමුදුරුවෝ පන්සල වටේ තාප්පය ගහන්න ගිහින් අල්ලපු වැටේ මනුස්සයට විරුද්ධව පොලිසි ගියා..
(මා දන්න කාලයක සිට ඒ ගෙදර වැසියන් යන්න එන්න ගියේ ඒ පාරෙන්...)
දෙයියනේ පන්සලට තාප්පයක් මොකටැ..
ඔය කියන හොරා ආවෙත් තාප්පේ ගැහුවම හැබැයි.
හරි නම් පන්සල් වලින් ගිහියන්ගේ අපහසුකම් වලට සහනයක් දෙන්න ඔනා. දැන් ඇත්තටම පන්සලේ අපහසු කම් වලට ගිහියන් සහනය දෙනවා. ටයිල් නැති සිමෙන්ති පොලවේ වෙසෙන ගිහියන් පන්සලේ ටයිල් ඇතිරීමට ආදාර දෙනවා.
දෙන්න සල්ලි තියෙනවා නම් නැති කෙනෙක්ට ගෙයක් හදලා දෙන්න. ඇයි බැරි?
අන්ය ආගම් වලට හරවනවා කියලා අපි කැගැහුවට අපේ පන්සල් වලින් අර ආගමට යන අයට මොනවද උනේ?
දැන් පන්සල් අතර තියෙන්නේ තරගයක්.. එකකට එක්ක නොදෙවෙනි වෙන්න සරසන එක..
ඔවා ගැණු අයගේ වැඩ.. අල්ලපු ගෙදරට වඩා තමන්ගේ ගෙදර ලස්සනට සැරසීම.
ඇත්තටම මේ කාරණාව වරක් ගමේ පන්සලේ බෝධි පූජාවකට වැඩම කළ ස්වාමින් වහන්සේ නමක් කිව්වා ගමටම ඇහෙන්න. සාදු! සාදු!
2007 වසරේ ඉංදියාවේ මුම්බායිහි 100,000 දෙනා බුද්ධාගමට හැරවීමක් සිදු උනා..
ඒ අඩු කුලයේ අයව බුද්ධාගමේදි/ බුද්ධ දර්ශනයට අනුව කුලය නිසා වෙනස් කමකට ලක් නොවන නිසා.
එත් අපේ රටේ තවම නිකාය බේදය තියෙනවා නේද?
ඇත්තටම දේශපාලකයින්ට කඩේ යන එකත් අතඇරලා හාමුදුරුවන්ට තමන්ට නියමිත වැඩ කරගෙන ඉන්න බැරිද?
තවදෙයක්.. ගිහියන් අරපරිස්සමින් විදුලි පාවිච්චිකර ඉතුරු කළත් පන්සලේ දේවාලයේ පැය 24 විදුලි සඳහා මුදල් දෙනවා....
ඇත්තටම මේ වෙන්නේ සද්ධාව පිටින් දමා ගසා කැමක්ද? මොකද ඔය කියන තැන් වල පැය 24ක විදුලිය භාවිතයක් නැ.
නමුත් විදුලිය තියා බොන්න පැන් බිදක් වත් නොමැතිව පන්සලේ සිල්වත්ව වෙසෙන ස්වාමින් වහන්සේලා මෙරටේ නැත්තා නොවේ!
I hope you have found a christian girlfriend and/or on the verge of getting converted to christianity. If you have a problem sort it out with a monk you know rather than putting this type of negative things on public blogs about temples, monks and buddhism !
ReplyDeleteඋඩ බලාගෙන කෙල ගහන්න එපා ! ඔයාට තියෙන ගෞරවය නැතිකරගන්න එප මේ අනන් මනන් ලියලා. ඔයා දන්න දේ කරන් ඉන්න !
ReplyDeleteoba kiyana dee hari sangayawa deeshapaalanayen iwath karanna oone
ReplyDeletedeeshapaalanayata yana sangaya silwath nehe
මෙතන කියන්නාවු සමහර කරුණු ඇත්තය නමුත්
ReplyDeleteපන්සලේ ඔය තරගය හදන්නේ ගමෙ ඉන්න ගිහි පිරිසය .(ඩනිස්ක අයියා පන්සලේ දායක සභාවෙ රුස්විමකට ගොස් එය ඇත්තද කිය බලන්න) . පන්සලේ හමුදුරුවො සරලව ඉන්න හැදුවොත් ඔහුට බනින්නේ ඔකා මොනවාද පන්නලට කරේ කියාය.
කුල බෙදයෙ කතාව මම පිළිගනිමි . බමුණ න්ට හා සමහර චිවර දාරින් අතර වෙනසක් නැත .සමහරෙක් දරුවකු දහණ කිරිමට මුලින්ම හොයන්නේ මු අපෙ වංසේද කියාය.
සිල් වත් විම යනු දුක් විදිම නොවෙ ඔවුන්ට සැප විදිම තහනම් නැත ( මම දන්න ආකාරයට)
එසෙ නැත්තන් 80 කොටියක් වියදම් කර සැදු ජෙතවනාරමය පිළිගනිමින් පලමු වරද කර ඇත්තේ බුදු හාමුදුරුවන්ය .
අනික ලංකාවෙ ආගමෙ නාමයෙන් මෙ විනාස කරන මුදල් ප්රමානය දැන් බුදු හිමියන් දන්නවානම් ......
බො ගසට දෙන හොදම සැලකිල්ල නම් එයට නිදහසේ ඉන්න දිමය .
අහවලා රැක දෙනන් කියා බෝගහේ කොඩි එල්ලන්නේ බෝ ගහට අනික් අයවත් රැකීමේ බලයක් ඇති නිසාය. මටනම් තේරෙන්නේ නැත්තේ අනික් අය රකින්න පුළුවන් බෝගහ රකින්න මිනිස්සු මොකට එක එක සේල්ලං දානවද කියලා
ReplyDeleteඅගනා, එමෙන්ම අවංක සටහනක්.
ReplyDeleteදේපොල ක්රමයට (මනෝරාජික ප්රවිශ්ටයකින් හෝ) එරෙහි ව යමින් තමයි සංඝ සමාජය ස්ථාපනය කෙරුවෙ බුදුන් වහන්සෙ. එහි පුද්ගලික දේපොල තිබිය නොහැකියි මුල් බුදුසමයේ ප්රකාශිත අරුතින්. නමුත් එසේ වෙන ම පිහිටවූ "සංඝ සමාජයට" පිටත සුපුරුදු පරිදි පන්ති සමාජය සහ පුද්ගලික දේපොල ක්රමය පවත්නා තාක් එය සංඝය තුලට කාන්දු වෙනවා. ක්රමයෙන් මේ දේපොල දියුනු වී ආ හැටිත් ඒවා පාලනය කිරීම සංඝ සමාජයේ "වෘත්තීය" කටයුත්තක් බවට පත් වූ හැටිත් ගැන කදිම ඓතිහාසික විස්තරයක් රණවීර ගුණවර්ධන ලියූ සිවුර සහ නගුල නමැති කෘතියේ එනව.
පහත දැක්වෙන කොටස විහිලුවක් බව සියලු ශ්රද්ධාවන්තයින් සලකන්න :
ඩනිෂ්ක, ඔය ස්ථාන නාම ලියල ඊට පස්සෙ පාරෙ යන්නෙ බලාගෙන. මග රැකල ඉඳීවි "සැදැහැවතුන්" ඔබට පින් දෙන්න :-P
ඇත්ත. ඒත් ගොඩක් අය මේ දේ ගැන කතා කරන්න අකමැතියි. පංසල, හාමුදුරුවන්, ආගම විවේචනය කරන එක නොකල යුතු පාපයක් හැටියට දකින නිසා.
ReplyDeleteඅපේ රටේ පංසලක හාමුදුරුකෙනෙකුට ඇති සමාජ තත්වයත් එක්ක, ගමට සමාජයට කල හැකි දේ අපමණයි. මොන ගැටළු තිබුනත් තවම හාමුදුරුකෙනෙකු කිවු විට දෙයක් නොඅසා සිටින්නන් ඇත්නම්, ඒ සුළුතරයෙනුත් සුළුතරයක්.
පංසලට ඇති මේ හැකියාවෙන් ඇත්තටම ප්රයෝජනයක් ගන්නවද?
මේ ගැන ඕන තරම් කතා කල හැකියි. ඒත් තේරුමක් නෑ.
කසුන් කිව්ව වගේ මේක ගැන පැති ගණනාවකින් ඕන තරම් කතා කරන්න පුළුවන් වුණාට තේරුමක් නෑ තමයි. අද කාලෙ ආරණ්ය කියල කැලෑවල් මැද තියෙන ස්ථාන පවා භෞතික වශයෙන් අතිශය සමෘධිමත්. ඒකෙ වරදක් නෑ. නමුත් ඒක පළමු කාරණය නෙවෙයි. දැන් ඉන්න සංඝයා සහ ගිහි පිරිසේ පළමු කාරණය පන්සල් මාලිගා කිරීමයි.
ReplyDeleteඔය රන් වැටවල් නම් ලොකුම මගඩි. රන් වැටෙන් නොනැවතී ඕක තවත් බොහෝ දේවල් එක්ක ඈතට යනවා.
කරන්න දෙයක් නෑ සංඝයාමයි මිනිස්සුන්ගෙ ඇස් බැඳලා තියෙන්නේ.
@කසුන්
ReplyDeleteපන්සල හරි හාමුදුරැ කෙනෙකුව (අදාල වැරැද්ද කරන) විවේචනය කලාට පව් සිදු වෙන්නෙ නැහැ.ඒත් අකුසල් සිදු වෙන්නෙ ඒක් දුස්සීල අයෙකුගෙ ක්රියාවක් අරගෙන අතිතගේ වැඩ සිටි සහ අනාගතයේ සිටින සිල්වත් භික්ෂුන් වහන්සේලා සියල්ලන්ට අගෞරව වන විධිහෙ දේවල් කියන්න ගියොත් විතරයි.ඩනිෂ්ක කියල තියන කතාව සම්පූර්ණ ඇත්ත.අද රටේ බහුතරයක් ඉන්නෙ දුසිල්වත් භික්ෂූන් ඒගොල්ලො දන්නෙ නැහැ ඇයි ඒ අය සාසනයට ආවෙ කියල.
මම පොඩිකාලේ ගියපු පන්සලේ, රත්තරන් තියා, කිසිම වැටක් බොගහ වටේ තිබුනේ නැහැ. පොල් අතුරටාවට අතු ගාපු සුදු වැල්ල විතරයි. වටේට අරලිය ගස්. සද්දෙකට කියලා තිබුනේ කුරුල්ලෝ කෑගහනවා විතරයී. හවසට පොඩී හාමුදුරුවරු බන මඩුව ලග ක්රිකට් ගහනවා. ඒ දවස්වල මම පන්සල් ගියේ කවුරුවත් කියලාවත්, බුදු බන අහන්නවත් නෙවෙයී. ඒ තිබුනු නිස්කලන්කය නිසයී. පෙරකල පවකටදෝ කොහෙද, දැන් එහම නිදහස් නිස්කලන්ක පන්සලක් හොයාගනවත් නැහැ. හැම තැතම ලව්ස්පීකර අටවලා. හාමුදුරුවෝ ඉන්නේ කීයක්ද මේ දායකයාගෙන් ඉල්ලාගන්නේ කියලා (හාමුදුරන්ට පුරස්න නැහැ කියලා මම කියන්නේ නැහැ )
ReplyDeleteඔය පලමු පදහස් පලකල උන්දෙලානම් බුද්ධදර්මය ගැන කිසිම දෙයක් නොදන්නා හැඩයි. කොහොම උනත් ආගම කියන්නේ කිසිම විවේචනයකට බදුන් නොවී ඕනෑම වසල වැඩක්, මොඩවැඩක්, ත්රස්ත වැඩක් කරන්න පුලුවන් සංස්තාවක්නේ.
කසුන්ගේ කතාව ඇත්ත තමා. ඔහුම එහිදි සියලු දෙනාවම ආවරණය කරලා නෑ නොවැ. නමුත් ගිණිමකරාගේ කතාව ඇත්ත. හාමුරුදුවන් විසින් සමාජයට දෙයක් කළ යුතු වුවත් කෙමෙන් ගිහින් උන් වහන්සේලාව දක්කාගෙන යන වෙලාවල් තියෙනවා. ඇතැම් හාමුරුදුවන් වුවත් බොහෝ විට කරන්නේ කටින් බතල හිටවිමක්, ඔවුන් ක්රියාවෙන් මේවා කල යුතු වුවත් එවැන්නක් අඩුයි. මෙවැනි දේ නිසාම බුදු දහම් ගැන් කලකිරුණු අයත් ඉන්නවා.
ReplyDeleteමට මේක දැක්කම මතක් වුනේ බියෝන්ඩ් ගේ බවුද්ද කමයි බෞද්ධ කමයි ගැන ලියවුනු ලිපිය.. මම මේ ලිපිය සමග සෑහෙන්න එකගයි!
ReplyDelete