Skip to main content

2008 අ.පො.ස. (සා.පෙළ) IT විශය සඳහා ඔබත් වංචාකරුවෙක් ද?

පසුගිය වසරේ පැවැත් වූ 2008 අ.පො.ස. (සා.පෙළ) තොරතුරු තාක්‍ෂණ වියට අදාලව ලකුණු 25 වෙන්කර තිබුනේ පළමු වාරයේ සිට ක්‍රියාත්මක විය යුතුව තිබු තොරතුරු තාක්‍ෂණ ව්‍යපෘතියක් සඳහායි.

එම ව්‍යපෘතියට අදාල උපදෙස් පත්‍රීකාවලට අනුව එය නිසිසේ සැලසුම් කර තිබුණි.

මෙම ව්‍යපෘතිය සඳහා යෝජනා පළමු වාරයේ තුන්වන සතිය වන විට විශය භාර ගුරුවරයාට ලබා දියයුතූ බව අදාල උපදෙස් වල මැනවින් සටහන් වී තිබුණි. නමුත් බහුතරයක් තොරතුරු තාක්‍ෂණ විශය භාර ගුරුවරු මෙම ව්‍යපෘතිය පිළිබඳව සිසුන් දැනුවත් කර තිබුනේ සැප්තැම්බර් මාසයේ වීම අතිශය කනගාටුදායක සිද්ධියකි.

විභාගය අතලගට ආවම කව්ද මේවගේ ව්‍යපෘති කරන්න යන්නෙ?
එක්කෝ කලින් අවුරුද්දේ කළ කෙනෙක්ගේ එක ඉල්ලන් පෙන්වනවා,...

හැබැයි මෙකෙදි විභාග දෙපාර්තුමෙන්තුවට ලකුණු යවන්නේ අදාල විශය භාර ගුරුවරයා වීම ද සිසුන්ගේ සැනසුමට කාරනයක් විය.

ඉතින් මෙන්න සිද්ධිය:

මෙවර තොරතුරු තාක්‍ෂණ විෂයට A සාමාර්තයක් ගත් කිහිපදෙනෙක්ගෙන් විමසූ විට ඔවුන් මෙවැනි ව්‍යාපෘතියක් ලබා දී නොමැත. එසේ නම් පිළිතුරු පත්‍රයට ලැබෙන ලකුණු 75න් 75ම ඔවුන් ලබාගෙන ඇත. එක් ලකුණක් හෝ අඩු වුවා නම් B එකක් ලැබිය යුතුයි.

ඇත්තටම ඒකද උනේ?

A සාමාර්ත ගත්ත අයගේ පිළිතුරු පත්‍ර යළි විපරම් කළා නම් මෙහි මගඩියක් වී ඇති බව පැහැදිලි වනු ඇත!

වෙනත් කෙනෙක් පිළිතුරු ලිවීම විභාග වංචාවක් නම් අතින් ලකුණු දැමීම විභාග වංචාවක් නොවේ ද?


මා අතින් වැරදි යමක් සටහන්ව ඇත් නම් කරුණාකර නිවැරදි කරන්න.


වැදගත්:

මීට සුලු මොහොතකට පෙර එනම් 2009-04-21 ප:ව 3.00 අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ වගකිවයුතු නිළධාරියෙක් දුරකතනය හරාහා පැවසුයේ තොරතුරු තාක්‍ෂණ විශය සඳහා වූ ප්‍රශ්න පත්‍රයට 100% ලකුණු ලබා දී ඇති බවත් ව්‍යපෘතියට ලකුණු ලබා දි නැති බවයි.

දැනුවත් කිරීම පිළිබඳව එතුමාට ස්තුතිය පළකර සිටිමි!

Comments

  1. අධ්‍යාපනයට ගිය කල,

    ReplyDelete
  2. Assuming 'A' is awarded at 75?

    ReplyDelete
  3. @ Kulendra

    It's mean 100% for the exam paper ...?

    ඉතා අසාර්ථක අධ්‍යන ක්‍රමයක් වන විභාග සඳහා තිබෙන එක් විකල්පයක් වන පැවරුම් හෙවත් ව්‍යාපෘතිවලට (ව්‍යාපෘති වලට) ගිය කල...!

    ReplyDelete
  4. IT විතරක් නම් නෙමේ අනිත් එව්වාට ඔහොමයි නොවැ. එකම ඉස්කෝලේ එකම පන්ති භාර ගුරැවරයා යටතේ කෙනෙක් දුන්න ව්‍යාපතියනේ ඉතිං ආපහු කෝපි ගහලා දෙන්නේත්.

    ReplyDelete
  5. වසරක් පුරා කරන්නට නියමිත වූ එම ව්‍යාපෘතිය විභාග ලකුණු වලට අදාල නොවන බව සිසුන් සහ ගුරුවරුන් දැනුවත් වී නොතිබුනේද?

    අනෙක් අතට IT වෙනුවෙන් ව්‍යාපෘතියකින් තොර විභාගයක වටිනාකමක් තිබේද? එසේ නම් ඒ අධ්‍යපනඥයින්ගෙ වැරැද්දකි.

    විභාග නිසා සෑමදා ආතතියට පත්ව සිටින, පොත් කාවන් බවට පත්ව සිටින සිසුන් මෙවැන්නක් කලින් දැන සිටියේ නම් අනිවාර්යයෙන්ම ව්‍යාපෘතියක් ගැන හිතන්නේ වත් නැති බව නම් ප්‍රත්‍යක්ෂය.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

වේදනාත්මක නිහඬ බව

අපි ගොඩක් වෙලාවට නිස්කලන්ක, නිහඬ පරිසරයකට ආදරය කරනව. ඒ අත්දැකීම යළි යළිත් විදගන්න තරම් පෙරේත කමක් දක්වනව. නමුත් සමහර නිහඬ අවස්ථා ඉතාම වේදනාකාරයි. ඊයේ (2020 මාර්තු 14) රාත්‍රියේ  නින්දට ගිය පසු වරින් වර තාත්තව ඇහැරවන්න බැලුවේ, ඔහුට අවශ්‍ය බෙහෙත් සහ මුත්‍ර කිරීමට ඇවැසිදැයි පිරික්සීමටයි. වෙනදා "තාත්තේ චූ කරන්න ඔනද?" ඇසු විට "හා" කියා ප්‍රතිචාර දක්වන ඔහු ඊයේ රාත්‍රිය පුරාවට කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොදක්වා නින්දේම සිටියා. අලුයම 3ටත් එලෙසමයි. අද උදේ දෙගිඩියාවෙන් මෙන් අවදි කළ පසුත් ඔහුගෙන් සුපුරුදු ලෙස "සුබ උදැසනක්" ප්‍රතිචාරයක් ලැබුනේ නැ. ඔව් දවසම තාත්ත ගොලුයි. ඉදහිට අසන ප්‍රශ්නයකට හිස සලයි. මගේ ජිවිතේටම තාත්ත කතා නොකර සිටි පලමු දවස අද. මේ වේදනාව වචනවලට පෙරලන්න දන්න කෙනෙක් ඉන්නවද මම නම් දන්නේ නැ. තාත්ත ඉස්සරහා එයාගේ ඇස් දිහා බලන් කිසිම දෙයක් නොවු විදියට තොර තෝංචියක් නැතිව කියෙව්වට අදත් මගේ බත් එකෙ කදුලු. අද මේ පිංතුරේ මතක් වුන නිසා අන්තර්ජාලේන් හොයල ගත්තා. මේ පිංතුරේ ඇත්තටම වෙන්නේ දියණියක් (අර්ධ වශයෙන් අංශභාගයට පත්) ඇගේ පියාට ඇවිදීමට සහාය වෙන පිංතූරයක

පරිගණක ආශ්‍රීත ව්‍යාපාර ලියාපදිංචියෙදි පොලිස් රිපෝර්ට් සහ හැක් කිරීමට ලියාපදිංචි වීම

පසුගිය දවසක මගේ මිතුරෙක්ට මෙන්න මේ අත්දැකීම විදගන්න ලැබුනා. 2018 දෙසැම්බර් මස ව්‍යාපාර ලියාපදිංචියක් සඳහා ඉදිරිපත් කළ අයදුම්පතට එච්ච දේ දැනගන්ට ඔහු ප්‍රාදේශීය ලේකම් කාර්යයාලයට ගිය විට අදාල අයදුම්පත යළි අතට ගන්නා සේවකයින් යුහුසුලුව කටයුතු කරන්නට ගන්නව. ඒ අතරෙදි මෙන්න මෙහෙම කතාවක් අවසානෙදි ඇහෙනව.. දැනට මෙරට අපණයන ආදායමින් සැලකිය යුතු මුදලක් ලැබෙන්නේ මෘදුකාංග සහ තොරතුරු තාක්ෂණ සේවා අපනයනය හරහා. මුදලින් ඇමරිකාණු ඩොලර් මිලියන 1000 කට අසාන්න අගයක් 2017 වසරෙදි තිබුනා. අපිට තව දුරටත් ගෘහසේවිකාවන්ගෙන් ලැබෙන විදේශ විනිමයෙන් හෝ සම්ප් ‍ රදායික අපණයන හරහා විදේශ විනිමය ගොඩ නගන්න බැ. ඒ නිසා රජයටත්, රජයේ සේවයේ ඉන්න ඉහළ නිළධාරින්ටත් තොරතුරු තාක්ෂණය හරහා ලබා ගත හැකි විදේශ විනිමය සහ එය වැඩි දියුණු කරගත හැකි ක් ‍ රමවේදයන් ගැන හිතන්න වෙනව. අපි මැණිකක් අපණයනය කරද්දි ලබන විදෙශ විනිමය සහ එක් ගෘහ සේවිකාවක් මෙරටට එවන මුදල සසදලා බලමු. මසකට එක් ගෘහ සේවිකාවක් මෙරටට එනව මුදල ඉතාම සුලු මුදලක් එක් මැණික් ගලක් සමඟ සැසදුවොත්. නමුත් මෙරටින් බැහැරව සේවය කරන ලක්‍ෂ ගණනක් වන ගෘහසේවික

හැමිල්ටෝනියන් මග

  හැමිල්ටෝනියන් මග/පෙත (Hamiltonian Path) එකක් කියන්නේ එක් ශ්‍රීර්ෂයක් මත එක් වරක් පමණක් ගමන් කරන යම්කිසි මඟපෙන්වීමක් සහිතව හෝ රහිත රේඛා සටහනක්, ගමන් මඟක්. හැමිල්ටෝනියන් චක්‍රය (Hamiltonian cycle) කියන්නේ, චක්‍රයක් වන හැමිල්ටෝනියන් මගක්. ප්‍රස්තාරයක එවැනි මගක් සහ චක්‍රයක් ඇතැයි තහවුරු කර ගැණීම  Hamiltonian path problem - හැමිල්ටෝනියන් මාර්ග ගැටලුව ලෙස හදුන්වයි. මේ ගැටලුව NP-Complete ගැටලුවක් වේ. හැමිල්ටෝනියන් මග සහ චක්‍රය අයර්ලන්ත ජාතික ගණිතඥයකු වන Sir William Rowan Hamilton (1805–1865) වෙනුවෙන් මෙය නම් කරලා තියෙනව.  1856 දි මොහු icosian game නැමැති ගණිතමය ක්‍රීඩාව නිමවනව. ඇත්තටම ඔහුගේ දායකත්වය භොතික විද්‍යාවට ඉතා වැදගත් සේ සලකනව. විද්‍යුත් චුම්බකනය (electromagnetism) වැනි ශාස්ත්‍රීය ක්ෂේත්‍ර න්‍යායන් (classical field theories) ගේ නවතම අධ්‍යනයන් සහ කොන්ටම් යාන්ත්‍රකය (quantum mechanics) සංවර්ධනයට මොහු විසින් හැමිල්ටෝනියානු යාන්ත්‍රකය ( Hamiltonian mechanics) මූලික වෙනව.   වැරදි තොරතුරක් ඇත්නම් නිවැරදි කිරීමට කාරුණික වන්න.  ඉතින් මේ සටහන ලියන්න හිතු