Skip to main content

OpenOffice 3.2 QA Workshop 2010 - Sri Lanka

It was a great pleasure to have the first QA event of the OpenOffice.org Sri Lankan Community and the first gathering of the community.

Event was held at
The ICTA Auditorium from 8.30AM to 4.00 PM (+5.30GMT) on 25th March 2010.

Contributors:

  1. Kalpa Pathum
  2. Gayan Kalhara
  3. Prabath Galagamage
  4. Bandula Pushpakumara
  5. Bandula Ranathunga
  6. Dasun Lokuhetti
  7. Gayan Tharaka
  8. Rajeen Pranna
  9. Chanaka Madushan
  10. Anushka Lakmal
  11. Prabash Rajarathne
  12. + /me

The team consisited of school students, university students, school teacher, government and private officials and software developers.

These people were selected based on the first come first serve basis. The first 12 people who replied to the mail I sent to the openoffice-lk mailing list were given the chance.

Wasantha Deshapriya (Director- Government Re-Engineering), Sujith Jayasooriya, Mahesh Kooragama and Sameera Shakunthala (Intern) who were from ICTA also joined to the team.



Booting up... Introduce yourself :) Prabash is introducing himself



Let's start...
I gave an introduction on Sinhala Native Language Project
http://si.openoffice.org




and...progress of OO.org Sinhala l10n and the what we are going to do




We were working on pootle to minimize l10n issues. Specially we found few buttons with partial text, due to lengthy Sinhala strings. Before the 3.2.1 l10n freeze we had been translated 95% of the work load. Right now we are working towards 100% completion of the translation.

Many thanks to qa.openoffice.org team including MechtiIde and Sophie and the ICTA SystemAdmin team including Himira and Malaka,... opening required ports, wifi, etc....









I group them in to Six teams. Writer, Calc, Impress, Base, Draw and Math. Each team tested their application on both Windows and GNU/Linux and it was much effective and convenient to test in groups as it was easy to solve a common matter that arise in the relevant application. Further it was easier to manage 6 groups instead of 15 individuals.



using Kate & Pootle



Enjoying the QA



When they found typos: next step was to correct each typo in all files where it repeats. We used Kate (comes with kdesdk) to find required patterns and finally updated in pootle. Still we are updating pootle. We expect to finish this before l10n freeze for the upcoming 3.2.1 release.




end of productive workshop
I understood.. team photo should take in the begin of an event. ;-)

Wasantha was out for a meeting. Nevertheless he spent half the day with us.

Comments

  1. අම්මෝ ඇති යන්තං පිංතූර ටික දැම්ම.

    ReplyDelete
  2. ඇත්තටම මෙවැනි වැඩසටහනක් පැවත්වීම ගැන සතුටු වන අතර, ඉදිරි කාලයේ දී මෙවැනි වැඩසටහන් වලට සහභාගි වීමටද කැමතිය.

    ReplyDelete
  3. how are you?

    Just wanted to show my appreciation for your time and hard work

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Faster & Stable Firefox 4 beta 9 OUT and fixing 661 BUGS!

The complete list of bugs fixed by Firefox 4 Beta 09 . Bug ID Summary 569350 support Variation Selector sequences on all platforms 600079 Crash in [@ @0x0 | mozilla::gl::GLContext::MarkDestroyed() ] 509970 xpcshell-tests: random failure in test_removeVisitsByTimeframe.js | 2 == 10, 6 == 10, etc. 616469 Video sync is slow because of slow yuv2rgb conversion 618526 "Security Error: Content at http://mochi.test:8888/tests/dom/tests/mochitest/general/test_focusrings… 575519 "make buildsymbols" doesn't work on systems without Visual C++ 2005 installed 491552 Firebug toolbarbuttons don't

බැංකුවට තහවුරු කරගන්න ඔනා ලු

බැංකුව: සර් ලඟකදි අපේ සිස්ටම් එකට ලොග් උනාද?  මම: නැ, ඇයි? බැංකුව: අපි ලඟකදි මයිග්‍රේශන් එකක් කළා.  මම: ඔව් මම දන්නව ඒක හරි ගියෙත් නැනේද (මාලිංද මේ ගැන ලගකදි ලියල තිබ්බා ;-) )  බැංකුව: අපිට සර්ගෙ තොරතුරු තහවුරු කරගන්න හැකිද ටෙම්පරි පාස්වඩ් එකක් දෙන්න?  මම: මට පුලුවන්ද ඔයාව තහවුරු කරගන්න?  බැංකුව: බලන්න මේ අපේ හොට්ලයින් අංකය.  මම: එහෙම බැ මම දන්නේ කොහොමද ඔබ මගෙන් මේ විස්තර අහගෙන මොනව කරයිද? බැංකුවේ මොනව කරන කෙනෙක්ද කියල? මොකද මේ ඇමතුම මම ගත්තෙත් නැනේ.  අවශ්‍යම නම් සිස්ටම් එකෙ තියෙන ඊ-මේල් එක හරහා බැංකුවෙන් මේල් එකක් එවන්න අවශ්‍ය පාස්වඩ් එක සමඟ.  බැංකුව: බැ එහෙම කරන්න බැ. එහෙනම් අපිට කරන්න දෙයකුත් නැ.  මම: දැන්ම මමද සිස්ටම් අප්ඩේට් කළේ? මැනෙජර්ට කතා කරන්න දෙන්නකො .....  මැනෙජර්: සර් අපි මයිග්‍රේශන් එක කරද්දි සර්ගේ ප්‍රොෆයිල් එක හැලිලා.  මම: අපොයි! හොඳ වෙලාවට මම නෙමේ කුවරි ලිව්වේ.    ප.ලි: මම ඔය සිස්ටම් එකෙ හෙන කාලෙකින් භාවිත කරලත් නැ මෑතකදි එහෙම කරන්න අවශ්‍යතාවයකුත් නැ. එහෙම එකෙ නිකන් රිස්ක් එකක් අරගෙන මම මොකටද මගෙ තොරතුරු දෙන්නේ මට ශුවර් නැති නම්? ඒ මැනෙජර් කීවට මැනේජර්මත් නෙමේ, කොල්

වේදනාත්මක නිහඬ බව

අපි ගොඩක් වෙලාවට නිස්කලන්ක, නිහඬ පරිසරයකට ආදරය කරනව. ඒ අත්දැකීම යළි යළිත් විදගන්න තරම් පෙරේත කමක් දක්වනව. නමුත් සමහර නිහඬ අවස්ථා ඉතාම වේදනාකාරයි. ඊයේ (2020 මාර්තු 14) රාත්‍රියේ  නින්දට ගිය පසු වරින් වර තාත්තව ඇහැරවන්න බැලුවේ, ඔහුට අවශ්‍ය බෙහෙත් සහ මුත්‍ර කිරීමට ඇවැසිදැයි පිරික්සීමටයි. වෙනදා "තාත්තේ චූ කරන්න ඔනද?" ඇසු විට "හා" කියා ප්‍රතිචාර දක්වන ඔහු ඊයේ රාත්‍රිය පුරාවට කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොදක්වා නින්දේම සිටියා. අලුයම 3ටත් එලෙසමයි. අද උදේ දෙගිඩියාවෙන් මෙන් අවදි කළ පසුත් ඔහුගෙන් සුපුරුදු ලෙස "සුබ උදැසනක්" ප්‍රතිචාරයක් ලැබුනේ නැ. ඔව් දවසම තාත්ත ගොලුයි. ඉදහිට අසන ප්‍රශ්නයකට හිස සලයි. මගේ ජිවිතේටම තාත්ත කතා නොකර සිටි පලමු දවස අද. මේ වේදනාව වචනවලට පෙරලන්න දන්න කෙනෙක් ඉන්නවද මම නම් දන්නේ නැ. තාත්ත ඉස්සරහා එයාගේ ඇස් දිහා බලන් කිසිම දෙයක් නොවු විදියට තොර තෝංචියක් නැතිව කියෙව්වට අදත් මගේ බත් එකෙ කදුලු. අද මේ පිංතුරේ මතක් වුන නිසා අන්තර්ජාලේන් හොයල ගත්තා. මේ පිංතුරේ ඇත්තටම වෙන්නේ දියණියක් (අර්ධ වශයෙන් අංශභාගයට පත්) ඇගේ පියාට ඇවිදීමට සහාය වෙන පිංතූරයක